Hvor mange skal godkende det logodesign?

14 april 2022 Anders Lundtang Hansen

advertorial

Det er jo egentlig ikke så svært, hvis man nu bare er en enmandsvirksomhed, hvor man selv mener, at man har evner til at lave et logo, eller man egentlig mere skal bruge det for syns skyld, end at man har store tanker til, at det ligefrem er noget, man bliver kendt på, som der virkelig repræsenterer en.

Men hvis man har store tanker om ens logo, så skal man gøre noget ud af designet, og det kan i mange situationer derfor være det smarteste, at man vælger nogle professionelle designere til at tage sig af at lave det for en.

Så skaber de det i samarbejde med en, og det er heldigvis kun én selv, der skal godkende det i sidste ende, så der er ikke mange instanser, man skal igennem det.

Det er jo straks noget andet, hvis man er en større virksomhed med mange afdelinger, hvor man skal have det logo gennem en ledelse for at få det godkendt – og måske flere steder med også.

logo design

Logo designet skal jo godkendes i sidste ende

Om man har en afdeling, der kan lave logoet for en, eller man får folk udefra til at gøre det for en, så er der stadig en del folk, der skal have deres øjne på det, og de kan have forslag til rettelser og mere til.

Det kan betyde, at man skal flere led bagud, hvor man skal have logoets ændringer igennem en fokusgruppe (igen) for at finde ud af, om de modtager logoet på den måde, som man har intenderet, at det skal gøre.

Det kan virke som en langsommelig proces, men i sidste ende er man glad for, at man tog sig god tid til at finde ud af at få det rette logo, for når det først er søsat, så er det svært at trække det retur.

Flere nyheder